Aangenaam! Het Dappere Wielrennertje

Aangenaam! Het Dappere Wielrennertje

Ik stel je voor aan een kleurrijk en vrolijk clubje: Dappere Wielrennertjes. Aangenaam! Deze groep fijne rennertjes is een nieuwe collectie kunstprints in mijn webwinkel, waar je ze kunt bestellen.

Een fijn en vrolijk clubje voor aan de muur.

Schud ze eens de hand. Ik vertel je wie ze zijn, waar de naam Dapper Wielrennetje vandaan komt en waarom ze dapper zijn.




Een paar jaar bezorgde ik medicijnen vanaf de apotheek bij de patiënten thuis. Als fietskoerier op de racefiets voor Velomedi.

Op een vroege ochtend maakte ik mij klaar voor een lange werkdag waarop ik, wat later bleek, 151 koerierskilometers ging fietsen. Van Tilburg naar Breda, om daar voor een apotheek te bezorgen. Weer terug naar Tilburg. En van hieruit naar Veldhoven, daar bezorgen, en weer terug naar huis.

Toen ik mijn havermoutmaaltje at, vlak voor vertrek, zei wijlen mijn geliefde op een lieve, bemoedigende toon: "Kijk, daar gaat zo meteen een dapper wielrennertje".

Het werk was allerminst een straf. Ook al was het rotweer. En mijn geliefde was er, dus àlles was en kwam sowieso goed ❤️.


Foto van Linda van Erve, Copyright Dyami Serna en Velomedi


Zodoende is de naam Dapper Wielrennetje ontstaan.

En die vrolijke wielrennertjes op de prints? Wat maakt hen dapper?

De vrolijkheid die het fietsen hen brengt is veel groter dan het verveel van een regenbui, harde wind, opgefokt hondje of een hobbelige weg.

Wie maakt zich nu druk om die futiele omstandigheden?!
De fiets is er en dat is goed.

En àls het regent, hard waait of de fiets rammelt haast uit elkaar door rijden over een kasseienweg, dan gaat een wielrennertje daar creatief mee om. Dapper!!




Fietsmode en -trends?
Mwoah... niet aan de orde bij hen. Dapper!




Je kunt met een gerust hart aansluiten bij het peloton met Dappere Wielrennertjes. Echt niemand wordt achtergelaten.




En bij pech is iedereen behulpzaam.




Dat was het voorstelrondje van dit vrolijke en aanstekelijke peloton.
Je zou er haast zin van krijgen om te fietsen, zelfs al ben je niet zo'n fietser :-)

Toch?
Of liever thee of koffie zetten nu? Ook goed.

Dankjewel voor het lezen weer. Een mooie dag vandaag.

Nog één ding: deel dit blog gerust met iemand die graag fietst.
Fietsmedaille voor jou! 😊


Foto Linda: © Dyami Serna en Velomedi